Kategórie
 
 
 
SK bocny banner 428x667
CHCETE PORADIŤ?
 
 
2 bezplatne meranie tvrdosti vody
Meranie tvrdosti ZADARMO
 
 
 
 

Návod - Poruchovosť reverznej osmózy

Vodný blog
od Čistá Voda
28.04.2021

Sériu našich inštruktážnych videí dopĺňame o ďalší návod. Inšpiráciou sú Vaše podnety a otázky, ktoré pohotovo zhrnieme a vytvoríme obsah, ktorý Vám bude slúžiť ako pomôcka v praxi. Tentoraz, sme sa zamerali na najčastejšie poruchy, s ktorými sa stretávate pri procese filtrácie vody reverznou osmózou. 

Pre zákaznícku spokojnosť robíme maximum, preto neustále vymýšľame nové veci a vyhľadávame podnety pre zlepšenie efektivity našich služieb. Tentoraz, Vám opäť prinášame ďalšiu dávku pomocných inštruktážnych videí. Veríme, že prostredníctvom ponúkaného obrazu nájdete odpovede na vzniknuté otázky a materiál pozitívne obohatí predstavu o našich filtračných zariadeniach. 

Reverzná osmóza je zariadenie, vďaka ktorému si prostredníctvom niekoľkých stupňov filtrácie užívate dokonale filtrovanú vodu, bez hrubých nečistôt, bez chlóru, bez mikroorganizmov (baktérie, vírusy, plesne a iné) a navyše so skvelou chuťou. Keď sa zariadenie nainštaluje správne (postup montáže nájdete na našom Youtube), funguje ako má a po celý rok máte k dispozícii výhody upravenej vody. Napriek tomu, pri procese filtrácie sa môžu objaviť problémy, ktoré vám dávame do pozornosti, spolu s riešením.

Najčastejšie nám hlásite nasledovné typy porúch:

1. Voda netečie, resp. systém reverznej osmózy filtruje len malé množstvo vody do zásobníka. 

a, Problém sa skrýva v osmotickej membráne

V takomto prípade, problém môže mať samotná osmotická membrána, ktorá zvykne byť opotrebovaná a zanesená, preto ju odporúčame vymeniť po 2 - 3 rokoch používania. Jej funkčnosť si kedykoľvek preveríte pomocou TDS metra, ktorým zmeriate vodivosť vody (množstvo rozpustených látok). Osmotická membrána funguje správne, pokiaľ sú výsledné hodnoty o 90 % nižšie ako sú namerané hodnoty vstupnej vody.

b, Chyba je v zásobníku na vodu

Pokiaľ vylúčime problém s osmotickou membránou, chyba môže byť v zásobníku na vodu, ktorého činnosť si jednoducho overíte, keď vypustíte vodu cez batériu. Ak je zásobník ťažký, znamená to, že v ňom zostáva voda a zásobník je potrebné natlakovať. Postačí vám obyčajná pumpa, ktorá obsahuje tlakomer. Tlakovanie treba robiť robiť postupne, aby nepraskol. Postup opakujeme, pokiaľ voda nevytečie. Tlak v prázdnom zásobníku by mal začínať od 0,5 až 1 bar. 

Ďalší vyskytujúci sa problém je aj nízky vstupný tlak vody. Tlak odmeriate pomocou barometra, ktorý pripojíte na prívody vody do reverznej osmózy. Pre správne fungovanie je potrebný tlak aspoň 4 bary. Pri tlaku nižšom, ako 3 bary je potrebné namontovať čerpadlo, lebo voda takmer netečie. 

2. Voda neustále preteká do opadu. 

Ako v predchádzajúcom prípade, treba skontrolovať funkčnosť osmotickej membrány pomocou TDS metra a preveriť vstupný tlak vody. Ak nie je chyba ani v membráne, ani v nízkom vstupnom tlaku, je potrebné otestovať, či nie je poškodený štvorcestný ventil alebo spätná klapka. Celý postup nájdete vo videu nižšie.

3. Čo robiť v prípade úniku vody?

V takejto situácii treba skontrolovať závity, ktoré je nutné nanovo natesniť pomocou teflónovej pásky (nájdete na našom e-shope). Pokiaľ natesnenie spojov nepomôže, je potrebné vymeniť kolienko, ktoré slúži na prechod zo závitu na hadičku. Ak voda preteká okolo rýchlospojky, hadičku treba vybrať a skontrolovať, či nie je poškodená. V prípade poškodenia, treba hadičku zastrihnúť do roviny o 2 cm ďalej a opätovne napojiť. 

4. Voda sa nefiltruje, ani neprechádza do odpadu.

Táto porucha najčastejšie signalizuje, že je upchatý obmedzovač prietoku. Vzniknutý prípad si vyžaduje odpojiť hadičku pred obmedzovačom prietoku, ktorá by mala byť pod silným tlakom. Ak vodu nepretlačí, je potrebné ju vymeniť. Odstavíme prívodný ventilček a odpustíme tlak vody z batérie. 

Ak ste počas používania systému reverznej osmózy alebo sa vaša reverzná osmóza stretla s iným problémom a vo videu ste nenašli riešenie, budeme radi, keď sa obrátite na náš zákaznícky servis. Kontaktovať nás môžete každý pracovný deň online, prostredníctvom chatu, telefonicky alebo e-mailom. Nezabudnite navštíviť náš Youtube kanál, kde nájdete viac pomocných videoinštruktáží.

Pôvodný článok zo dňa 28. 04. 2021, aktualizované dňa 21.1.2022

 
 
Kontaktujte nás:
alebo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia